dinsdag 11 september 2012

Stemmen

Al weken hoor ik de directie zeggen, luister heel goed naar wat ze vertellen, maak je keus heel bewust. Ze willen iets duidelijk maken betreft het stemmen. Ik probeer te luisteren naar debatten en gesprekken, het lukt mij niet en schakel  direct naar een andere zender zodra er weer van die "leuke"opmerkingen worden gemaakt. Kijk ik nu naar volwassen mensen, is dit nu Politiek? Een stukje van het jeugd journaal zie ik en wat mij opvalt de kinderen zijn veel serieuzer en zijn heel bewust bezig met deze aankomende verkiezingen. Weer  hoor ik luister goed en maak je keuze heel bewust. Via een andere blog lees ik om  niet te stemmen, dit houd mij bezig en langzaam begrijp ik wat ze bedoelen, "luister goed en maak je keus bewust". We leven in een vrij land hebben het recht en de vrije keus om te stemmen, niet stemmen gaat je stem verloren? Maar niet stemmen betekend ook een signaal. Als ik lekker in het zonnetje zit en nadenk over alle berichten die ik de afgelopen jaren heb mogen ontvangen, "alles zal veranderen, niets meer het zelfde zal zijn" allang ingezet  is. Misschien denk je nu ik zie geen veranderingen welnu die zijn er zeker, kijk maar om je heen de bevestiging lees ik via een artikel van Lee Caroll dan dringt het verkiezing verhaal  tot mij door. Er komt een tijd dat jullie van je politiek eisen - eerlijkheid en integriteit. Wanneer de kandidaten op elkaar gaan schelden zul je hen de rug toekeren en zullen zij geen stemmen krijgen. Dit zijn de Jongeren die dit in beweging zetten, zij zijn de stemmers van morgen en zij willen niet de energie van vandaag! (Waarin tijd natuurlijk moeilijk aan te geven is) En zo vallen voor mij de puzzelstukjes op zijn plaats. Ik kan enkel nog eens herhalen wat de directie nu herhaalt, "Luister goed en stem bewust"
Een reactie posten