Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe gebruiken we de kracht van de volle maan


Op 20 oktober  is het weer volle maan in deze post kun je lezen hoe je met de energie van de Volle maan kan werken.
In de astrologie is de maan verbonden met onze emoties, intuïtie, gevoelens, moederlijke energie, creativiteit en onze mogelijkheden.
Wanneer het volle maan is, ervaren we vaak deze energie sterker en op diepere niveau.
In feite, als moeder maan beweegt door haar cyclus voelen we haar energie die van invloed is op onze levens op verschillende manieren -
Nieuwe maan: met nieuwe maan vullen we de energie van de schepping. Het is de perfecte tijd om  zaadjes te planten, onze intenties te uiten, doe een wens. Gedurende deze tijd is onze psychische energie hoog we kunnen gevoelens van eenzaamheid ervaren. Hebben we ook geen zicht op zaken.
Wassende maan: na een nieuwe maan komt de wassende maan, nieuwe maan  helpt ons meer te richten op onze doelen, dromen en wensen en brengt ervaringen in ons leven die ons helpen om te groeien.
Volle maan: de volle maan staat voor het sterkste punt in de cyclus, het is een tijd van hoge energie en een hoog vermogen. Het is een tijd om zaken die ons niet langer dienen los te laten zodat we het nieuwe  kunnen verwelkomen. Volle maan staat in de cyclus van dood en wedergeboorte, de volle maan staat voor de start na de dood. De dood betekend een nieuw begin.
Afnemende maan: Na een volle maan, komt de afnemende maan, deze geeft ons tijd om naar binnen te gaan binnen om na te denken over waar we staan en waar we naar toe willen. Dit is het moment net voordat de wedergeboorte en helpt ons om na te denken over onze emoties en wie we zijn. Onze intuïtie kan sterk zijn in deze fase.
Volle maan is een echt oogst tijd, een tijd om te oogsten. Alles wat je hebt gezaaid in de afgelopen maand en je zaken hebt die groei in de weg staan dan kun je bij volle maan alles loslaten. Volle maan is een krachtige energie. Volle maan kan ons ook helpen om dingen in een nieuw licht te zien en vaak kan de Volle maan ons dingen onthullen.
Met Nieuwe maan  ben je omringd door wat duisternis, maar op de volle maan is je hele wezen  omgeven door licht en dit helpt je om dingen te zien met een duidelijker perspectief en helpt je om in actie te komen en dingen te ondernemen.

Mystieke moeder maan reist door middel van een cyclus, elke maand. Ze gaat van de nieuwe volledige, uit de duisternis naar het licht in een tijd van 28-30 dagen. Als je gebruik wilt maken van de volle maan energie in je leven, is hier een ritueel dat je kunt uitvoeren -
Volle maan loslaat ritueel
Dit ritueel is perfect voor het loslaten wat je niet langer dient.
Je hebt het volgende nodig:
Een klein bakje water
1 blauwe of witte kaars
Papier en pen
Wierook brander of een grote schelp voor het branden van salie of Nach champa( kun je vaak ook bij de toko kopen)  wierook ( is minder heftig qua rook)
1. zoek een plekje voor jezelf, bij voorkeur onder het licht van de volle maan waar je niet gestoord wordt
2. strijk met behulp van de salie of nach champa wierook door
je aura ( energieveld om je heen) dit is om je energie veld te zuiveren.
3. steek de kaars aan en dank de  maan,  bakje water in de buurt van de kaars
4. schrijf op het papier alles wat  je wilt loslaten. BV emoties, relaties, ziekte, gewoontes, verslavingen, etherische koorden enz.
5. zeg wat je wilt loslaten hardop en haal diep adem, als je uitademt stel je voor dat wat je wilt loslaten wegdrijft
6. plaats het papier in de kaars (veiligheid staat voorop!) En kijk hoe het brand. Als het te heet wordt om nog vast te houden, laat het vallen in het water.
7. zodra het papier is uitgebrand en doorweekt, gooi het water en papier in de tuin( maak vooraf een kuiltje). Papier kun je ook weggooien.
8. bedank, de maan en het universum als  je ritueel is voltooid.
Je kunt dit ritueel aanpassen aan je eigen behoeften en je  eigen intuïtie. Er is geen goed of fout , dus ga gewoon met de stroom mee en zie wat voor  inspiratie er naar je toe komt.

Je kunt ook je kristallen in het licht van de volle maan leggen zodat ze  opgeladen worden en je herinneren aan alles wat je los hebt gelaten in je maan ritueel.
Ik wens je een mooie volle maan sessie!
©®

Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe