Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe Maan in Weegschaal

Gradual transition from day to night In de nacht van vrijdag 30 september op zaterdag 1 oktober zal er om 01:46 sprake zijn van een nieuwe Maan. Dit keer in het teken Weegschaal. Deze nieuwe Maan ontvangt veel positieve aspecten en biedt ons mogelijkheden om onszelf meer en meer te vereenzelvigen met hetgeen we waardevol vinden. Het nodigt ons uit om onszelf te verbinden met hetgeen waar we echt een connectie mee willen.

Duwtje in de goede richting

Na de wederom woelige kosmische beroeringen van de afgelopen tijd, komt deze harmoniserende nieuwe Maan als geroepen. De storm is inmiddels weer wat tot bedaren gebracht en we kunnen ons nu verder gaan richten op het uitbreiden en verfijnen van liefde, samenwerking, schoonheid en evenwichtigheid in ons leven. Deze nieuwe Maan kan ons zeker een flink duwtje in de goede richting geven. We kunnen hierbij nieuwe afwegingen gaan maken in het beoordelen van wat goed voor ons is.

Het glas halfvol

Jupiter die slechts enkele graden van deze nieuwe Maan afstaat, maakt dat we ons extra gezegend mogen voelen, want de weldadige energie van de nieuwe Maan wordt hierdoor nog eens aangedikt. We kunnen nieuwe en positieve ontwikkelingen tegemoet gaan, te meer omdat Jupiter, met zijn optimistische aanleg, ons wijst op de mogelijkheden die er zijn om meer van het goede ons leven binnen te halen. Daarbij is voor Jupiter is het glas vooral halfvol en weet hij bij elke situatie het positieve uit te filteren.

Positieve ontwikkelingen

Een van de eigenschappen van Weegschaal is dat de dingen van meerdere kanten worden bekeken. Dat is ook de reden waarom Weegschaal onder andere bekend staat om de moeite die het heeft met het maken van keuzes. Jupiter moedigt ons aan, om in ieder geval te kiezen voor hetgeen dat positieve ontwikkelingen stimuleert, wat dat ook moge zijn.

Onze schaduwzijden

Venus, de planeet die bij Weegschaal hoort, loopt door Schorpioen. Maak dus niet de vergissing om je alleen te richten op dat wat aangenaam voor je voelt. Confrontaties met de minder leuke kanten van waar Weegschaal voor staat, kunnen ons evengoed verder brengen. Juist de spiegels van onze schaduwzijden wijzen ons er op wat er nog binnen onszelf getransformeerd mag worden. Venus, helpt mee om ons hiervan nog meer bewust te worden.

Voor jezelf opkomen

Mars maakt een vierkant met Jupiter, en dit is dus ook van invloed op de nieuwe Maan. Op 5 oktober zal het aspect tussen Mars en Jupiter exact zijn, maar deze invloed kan daags van tevoren al merkbaar zijn. We kunnen bevangen raken door een geldingsdrang in onszelf. Dit kan handig zijn wanneer je er normaal gesproken meer moeite mee hebt om voor jezelf op te komen, of wanneer je zelf nog niet helemaal gelooft in bepaalde doelen die jij graag zou willen verwerkelijken. Waak hier echter wel voor overdrijving en voor impulsiviteit. Zelfvertrouwen is mooi maar laat het niet de vorm aannemen van arrogantie vanwege een diep onderliggend gevoel van onzekerheid.

Win/win

Het kan ook zo zijn dat je jezelf ergens van wil overtuigen en dat is prima, maar wees je hier dan wel bewust van en hou oog voor de realiteit. Kijk ook naar de eventuele feedback die je ontvangt. Weegschaal streeft naar win/win situaties en de response van anderen kunnen ons wellicht hierover iets meer vertellen. Kom bij innerlijke frustratie eerst weer terug in je hart en vraag je daarbij af hoe liefde het zou zien en hoe zij zou handelen. Dit hoeft niet te betekenen dat we niet naar onszelf zouden luisteren, maar wel dat we blijven kijken met ons hart en dus met respect voor onszelf en de ander. Mits we de moraal goed in de gaten houden, kan Mars ons de moed geven die we nodig hebben om onszelf, onze relaties en ons leven meer in evenwicht te brengen. Duik diep in jezelf en vind die kracht om vol te houden bij het vinden van wat je het liefste wil.

Zuiveren

Venus in Schorpioen maakt ook nog een mooi aspect met Neptunus en dat stimuleert ons des te meer om meer vanuit ons hart te leven en te onderzoeken hoe we een betere versie van onszelf kunnen zijn. Relaties en samenwerking kunnen naar een hoger niveau worden gebracht wanneer er weer angsten en overtuigingen vanuit het verleden losgelaten worden. Dit zuiveren door onszelf en anderen te vergeven, zal uiteraard doorwerken in alle afspiegelingen die we tegenkomen in ons leven.

Krachten bundelen

Al met al een hele mooie nieuwe Maan die bol staat van de groeimogelijkheden en reële kansen op positieve verandering. Verkeer je op dit moment nog in vertwijfeling over iets, geef jezelf dan de ruimte om in verbinding te komen met je hart. Deze nieuwe Maan en al haar overige aspecten maken het mogelijk. De krachten willen zich bundelen, zoek dus hulp wanneer je dit nodig hebt. Zoek gelijkgestemden op die passen bij een bepaalde situatie. Verbind je met je hart en ontdek dat je er niet alleen voor staat.
Een mooie en inspirerende nieuwe Maan gewenst.
Bron:Moon de vries https://yourdailyshine.nl/nieuwe-maan-weegschaal/ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe