Doorgaan naar hoofdcontent

Uit mijn boek Engelen om je heen....


Engelmens
De mensen engel is een heel belangrijk aspect in mijn leven, voel al een tijdje dat het weer nodig is om hier over te schrijven en na aanleiding van een gesprek die ik vandaag hebt gehad beleef ik deze staat van engelmens des te beter. Wat is die staat dan zul je denken, het is een bepaald gevoel wat je niet kan omschrijven, een weten een beleving. De engelmens wat een mooi woord en wat een nog prachtige energie .Doordat iemand aan mij vroeg hoe is het bij jou allemaal ontstaan? vertel je het verhaal  en beleef je de gevoelens van toen als klein meisje, hunkerend van heimwee en niet weten waar naar. Naar alle onbegrip in je leven naar alle gevoelens die achteraf allemaal juist waren. Naar die prachtige sferen van misschien wel altijd gedacht dat het een fantasie was, en nu blijkt het de afstemming van de engelen te zijn. Engelen zijn in mijn leven gekomen, ze waren er altijd al alleen ik was mij hier niet bewust van, je groeit verder in je ontwikkeling totdat ik steeds maar weer tegen het punt aan liep waarom ik geen engel kon zijn, het voelde immers wel zo. Nog nooit had ik iemand hier over horen praten, niets gevonden in de boeken tot dat ik ten einde raad aan de directie boven vroeg kan dit, kan ik een engel zijn, kunnen mensen engelen zijn of worden? Tenslotte zijn we opgegroeid met het besef dat een engel geen mens kan zijn. Ik hoorde hun liefdevolle stem" ga maar op onderzoek uit op internet" ik ben gaan zoeken en vond de info, ik heb gehuild van herkenning, eindelijk zie je wel. Ik krijg inmiddels zelf veel info over de engelmensen/kinderen en alle andere vormen van licht en afstemming. Ik kom veel engelenmensen/kinderen tegen vaak eenzaam en ontredderd omdat ze niet begrijpen wie ze zijn en waarom ze het zo moeilijk hebben en wat zij doen op aarde. Er zijn veel engelmensen op aarde en zeker bij de jongeren die op aarde zijn en komen. Er gaan ook veel jonge engelmensen weer terug, doordat ze hier zelf voor kiezen, van de aarde naar het licht. Vaak omdat ze het zwaar vinden op aarde maar veelal omdat hun taak erop zit en zeker besef ik wat ik nu schrijf dat dit erg moeilijk te bevatten is voor de mensen die achter blijven met diep verdriet. De engelmens heeft het niet makkelijk, zij hebben vaak een sterk ego een sterke wil wat moeilijk is om dit los te laten, maar het heeft vaak ook een functie om te gaan staan voor wie ze zijn. Ze voelen heel veel, zien en weten zo sterk dat het voor anderen vaak moeilijk is om dit te bevatten. Ze weten wat ze willen, ze zullen hier ook alles voor doen om dit na te streven, maar zij kunnen ook heel onzeker zijn en dit kan voor de engelmens heel verwarrend zijn. Ze stralen veel licht uit, anderen pakken dit op een of andere manier op, ze voelen dit vaak onbewust. Engelmensen zijn fijne maar ook gecompliceerde mensen voor zich zelf maar zeker ook voor de buiten wereld, zij leven in twee werelden en weten hier vaak niet goed mee om te gaan. Ze hebben een diep contact met de engelen energie en ook willen ze graag het aardse mens zijn, begrepen worden, ze willen het overbrengen ze willen het een ander vaak door de strot duwen ( dit is het ego wat geen geduld heeft). Ze zijn vaak heel eenzaam en dit kan ook niet anders als je beseft dat veel mensen nog nooit hebben gehoord van engelmensen laat staan dat ze weten wie ze zijn en hoe met deze mensen om te gaan. Engelmensen hebben een doel en dat is de mens aan te raken in hun ziel zodat ze ontwaken. Het schuingedrukte komt rechtstreeks van de engelen, mijn vingers vliegen over het toetsenbord) Engelmens wat ben ik blij dat ik weet wie ik ben wat ben ik blij dat ik een engelmens ben en wat ben ik blij dat ik op aarde mijn taak mag vervullen.
©Engelen om je heen

Reacties

Anoniem zei…
Herkenbaar voor mij!
Margreet zei…
Hier word ik zo ongelooflijk verdrietig van.
Anoniem zei…
Heel erg herkenbaar maar zo moeilijk om begrepen te worden door mensen, je kan er bijna met niemand over praten, de onzekerheid eenzaamheid je niet op deze aarde thuis te voelen, maar nu na veel jaren zoveel herkenning te vinden is heel fijn., vind mijn weg
Langzamerhand en dat geeft rust maar opent tegelijktijd
Zoveel..
Ben heel blij met mensen zoals jij Joke omdat je het zo goed kan verwoorden!
Dank je! ben blij te lezen dat ik het in woord kan over brengen omdat ik toch altijd het gevoel hebt in woorden zoveel missen.Het is niet makkelijk maar met elkaar in verbondenheid met al wat is kunnen we het! Liefs Joke

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe