Doorgaan naar hoofdcontent

Het is altijd even wennen, zo'n eerste dag Mercurius retrogade


Zondag 13 augustus, vakantietijd... dat is het al voor velen, maar Mercurius retrograde is er perfect geschikt voor. Mercurius loopt retrograde in Maagd, vanaf 2.59 uur al, en kan ook betekenen voor hen die niet op vakantie zijn, om wat herstelwerkzaamheden te verrichten, kluswerk, of eventueel administratief. 
Om 6.46 uur staat de Maan anderhalf vierkant Mercurius en merken we wellicht al dat onze hersenhelften aan het switchen zijn van links naar rechts, het is altijd even wennen, zo'n eerste dag, en het is aan te bevelen rustig te blijven al er iets scheef gaat met welke knoppen je ook maar aan het bedienen bent. Handel niet te snel om het niet nog erger te maken als iets in de soep loopt.  Er is ook sprake van een virus op Facebook Messenger, klik niet op een link daarin, zegt Radar. Mercurius staat vervaarlijk dicht oppositie Neptunus, dus ook wat virussen betreft is het even goed oppassen geblazen. Overigens raakt Mercurius de oppositie niet exact, nu hij retrograde gaat lopen. Maar nadat de Maan in verbinding stond met Mercurius gaat zij om 9.58 uur nog wel even halfvierkant Neptunus lopen en vrijwel tegelijkertijd conjunct Uranus, die twee die dus zelf gisteren hun eerste halfvierkant maakten.
En over dat bijzondere Uranus-Neptunus aspect gesproken, Suze van Haaster stuurde de volgende info waarvan ik me afvraag of dat een heel andere en minder aangename uitwerking kan zijn van dit aspect: (aftappen = Neptunus / computers = Uranus). 
Op 11 juli 2017 is de Eerste Kamer akkoord gegaan met de zogenaamde aftapwet. De wet moet op 1 januari 2018 ingaan; vanaf dan mag de AIVD, de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst, beginnen met het toepassen van bulkinterceptie, ook wel bekend als het elektronisch sleepnet. Daarbij worden grote hoeveelheden digitale gegevens binnengehaald die niet direct gekoppeld zijn aan verdachten van een strafbaar feit. Het idee is dat uit grote hoeveelheden data van de bevolking patronen zichtbaar worden die kwaadwillenden aanwijzen in de massa.
De meest voorzichtige schattingen van de dataopslag van de NSA, de Amerikaanse inlichtingendienst, hebben het over meerdere zettabytes. Een zettabyte is een triljard bytes, ofwel een triljoen gigabytes. Om zinnige conclusies te kunnen trekken moeten ook de Nederlandse inlichtingendiensten grote hoeveelheden informatie verzamelen. Dit kan grofweg op drie manieren:
  • Inlichtingendiensten kunnen hun data van bedrijven krijgen, vrijwillig of onder dwang. Al die bedrijven die zoveel van je weten – Facebook, Google, Microsoft – hebben een medewerkingsplicht in Nederland. Als de AIVD om informatie vraagt moeten zij die afstaan. Dat gaat bijvoorbeeld om je vrienden, je chatberichten of je zoekopdrachten.
  • Daarnaast kunnen diensten direct aansluiten op datastromen van telecomproviders als Vodafone en KPN. Door splitters te plaatsen op kabels in het netwerk kunnen de inlichtingendiensten het volledige webverkeer en alle telefoongesprekken, vast én mobiel, inzien en opslaan.
  • Tenslotte kan er spyware worden geïnstalleerd op computers en telefoons van targets om data te onderscheppen. “De vergelijking met de NSA is snel gemaakt en volkomen terecht,” vindt Van Eijk. “De AIVD doet in grote lijnen hetzelfde als de NSA.”
Wie de hollywoodfilm ‘Snowden’ heeft gezien, heeft waarschijnlijk een stukje tape over zijn webcam geplakt: in de film zetten NSA-medewerkers de webcam van een onschuldige jonge vrouw aan om haar te begluren. Het is de vraag of dat echt gebeurd is, maar dat de techniek er is om dat in sommige gevallen te doen is zeker. “De wet is bewust erg technologieneutraal opgezet,” zegt Van Eijk, “dus we weten niet welke technologieën de AIVD uiteindelijk zal inzetten.”
Het binnenhalen, opslaan en analyseren van al die nieuwe data kost veel geld en moeite. “De AIVD krijgt extra geld,” zegt Van Eijk, “dat zal voor een deel in nieuwe data-infrastructuur worden gestopt.”
Ook Duitsland is van plan apps en skypp en zo in het systeem van aftapping te gaan verplichten.
Zon driehoek Saturnus

Om 12.38 uur komt de Maan overigens in Stier en keert de rust terug indien nodig, want de rest van de dag staat ook nog eens onder de invloed van een prima verbinding tussen de Zon en Saturnus. Een driehoek, exact om 23.05 uur, dus mogelijk vooral vanavond te merken, wel een half uurtje later gevolgd door de Maan anderhalf vierkant Saturnus maar met zo'n mooie driehoek als sterker aspect, zal het allemaal wel loslopen. In ieder geval is nuchterheid troef vanavond. Bron: Joyce Hoen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe