Doorgaan naar hoofdcontent

Volle maan 4 november 2017

De volle maan van 4 november is de Jachtmaan. Wij hoeven al lang niet meer letterlijk op jacht om te overleven, maar kunnen in deze tijd wel stilstaan bij de vraag waarop we jacht zouden willen maken of wat we juist weg willen jagen uit ons leven. In de natuur is dit de tijd dat het oude vergaat en wordt verteerd. Maar wat sterk is, zal overleven in de onzichtbare wereld en voeding zijn voor een nieuwe fase in je leven. Het thema bij de Jachtmaan is ‘overleven en transformatie’. In de overgang naar een nieuwe vorm is het belangrijk jezelf de tijd te geven om iets nieuws in jezelf te laten groeien. De donkere tijd van het jaar is aangevangen en voor onze voorouders, de Kelten, was dit moment (Samhain of Halloween) het begin van de winter en tevens van het nieuwe jaar. Kijk in je eigen leven, maar ook in je voorouderlijke lijn en evalueer. Welke lessen heb je doorgekregen? Welke mechanismen wil je achterlaten en welke wil je meenemen? Hoe kun je daar op jouw eigen manier vorm aan geven? Welke verandering is nodig om uit een oud patroon te stappen of een nieuwe start te maken?
De Maan staat in Stier, wat gemoedelijk en sensueel maakt, behoefte aan gezelligheid en genot geeft (vooral lekker eten), maar ook trager kan maken omdat de behoefte aan verandering niet bepaald groot is. De Zon in Schorpioen zegt: loslaten, veranderen! Maar de Maan in Stier maant tot vasthouden aan oude of bekende veiligheid. Als je het dilemma van vasthouden of loslaten in jezelf herkent, bedenk dan per onderdeel: belemmert dit je in je groei of zal het jou juist helpen om je te laten groeien? Zo kun je streven naar vernieuwing zonder dat je je onnodig vastklampt aan iets ouds of juist je kracht vergeet in te zetten.
De Maan en Neptunus staan harmonieus, wat dromerig, gevoelig en artistiek maakt. Het vermogen om op te gaan in een ideaal, partner of ervaring is groot, vooral als het verbonden is met een mystieke ervaring. Onder deze hemel wordt alles dieper en intenser ervaren. Maak ook steeds tijd om je af te stemmen op jezelf, want afhankelijk worden van iets of iemand buiten jezelf zal op de lange duur geen vreugde of kracht geven.
De Maan staat onharmonisch ten opzichte van de asteroïde Ceres. Dat kan maken dat je jouw (emotionele) behoeften aan de kant zet om maar geliefd te zijn bij anderen of uit angst voor verlies, afwijzing of isolatie. Het is belangrijk te beseffen wat jij nodig hebt en wat anderen nodig hebben, en daar een middenweg in te vinden die goed is voor beiden. Zoek dus in deze tijd vooral de mensen op bij wie je je goed voelt en van wie je weet dat zij jou voeden en andersom.
Zon, Mercurius en Jupiter staan in Schorpioen, het teken dat een tweede, hoger beeld in zich draagt, namelijk Adelaar: die kan het lage deel overstijgen en maken dat ware transformatie kan plaatsvinden. De heerser van Schorpioen is Pluto en die staat (nog steeds en nog een tijd) dicht bij asteroïde Juno. Daardoor kun je diepe persoonlijke transformaties en healing ondergaan in een relatie. Ook hier geldt weer dat gelijkwaardigheid belangrijk is.
Tekst Petra Stam www.petrastam.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe