Doorgaan naar hoofdcontent

Engelmens/kinderen


Tranen van herkenning en het gevoel van thuiskomen, nog uren door kunnen praten is de reactie van de engel op aarde, zij zitten regelmatig tegenover mij. Via de mail komen er regelmatig vragen 'of het mogelijk is dat je een engelmens kan zijn ' met prachtige, ontroerende verhalen over de strijd die men heeft met zichzelf en de omgeving. Het gevoel van vleugels hebben en dit vreemd vinden en tegelijk heel normaal. Het kan toch niet? een mens kan toch geen engel zijn? Vragen, verwarring, pijn, verdriet, niet begrepen worden niet weten wat kom ik doen hier op aarde, ik schrijf hier vaker over en toch het is nog zo onbekend, engelmens. Vanuit de 3D gedachten kon een engel nooit een mens geweest zijn in tegenstelling tot de lichtmeesters. We zijn nu vanuit die 3D naar de 4D en nu naar de 5D en zelfs hoger Dimensies aan het groeien waardoor alles anders is, ons denkvermogen kon toen vanuit die 3D niet verder rijken dan waar we toen op zaten. Nu worden er steeds meer hersencapaciteit vrijgemaakt/ontwikkeld waarin het bewustzijn groter en groter word. Alles is en wordt anders, daarom is het ook zo belangrijk het oude los te laten en mee te gaan in de vernieuwing, Go with the flow moet ons lijfspreuk zijn. Techniek, laten we daar naar kijken ook ik heb moest omschakelen dat de techniek niet meer tegen te houden is. Het is juist iets wat  steeds verder gaat en we kunnen echt niet meer zonder deze techniek, alles is snel en moet nog sneller. Als we kijken naar Atlantis, Lemurie daar was de techniek nog velen malen hoger en verfijnder. Communicatie via de stembanden/telefonie/web gaat door totdat we zo ver zijn dat we telepathisch communiceren maar dan nog zullen er hele verfijnde apparaten zijn die ons helpen en wat is er mis met al deze techniek? Go with the flow! De vrouwen waren vroeger op maandag de hele dag met de was bezig, nu hebben we tijd voor andere dingen en natuurlijk kan er nog veel veranderd worden betreft het milieu en apparaten. Maar weet je dat dit allemaal al bedacht is en klaar staat maar nog tegen wordt gehouden? Er zijn al zoveel andere mooie milieu bewuste apparaten. Benzine/olie hebben we allang niet meer nodig maar goed dit wordt weer een hele andere blog als ik nu niet terug stap naar de engelmens. Zij zijn op aarde om zich juist met al deze zaken bezig te houden, al de bedenkers van de hoogste technische snufjes zijn vaak hogere zielen, de strijders, de wereldverbeteraars, maar eerst moeten zij weten wie zij zijn en hoe hier mee om te gaan. De engelmens zit op een hoog bewustzijn/energie wat niets zegt dat dit beter is maar meer verteld over de hulp die zij kunnen bieden. De eenzaamheid, de pijn, de heimwee, het verdriet het is zo herkenbaar en ik kan het zo tot in de diepste laag van mijn ziel mee voelen. Ik begrijp dat ik hier een mooie taak in hebt gekregen om juist nu op aarde hier mijn hulp in te bieden. Eerst moest ik zelf de weg afleggen om juist nu de engel op aarde te begrijpen en helpen. Engel kinderen, Engelmensen met velen zijn jullie op aarde we zullen elkaar vinden waar dan ook omdat we met onze vleugels van licht met elkaar verbonden zijn, eens ontmoeten we elkaar ik begin steeds meer te begrijpen hoe en waar dit is. Dan zul je begrijpen wat je taak op aarde is en kun je je verenigen met allen op aarde. Namasté 
© liefs Joke / Engelen om je heen

Reacties

Anoniem zei…
Mooi Joke....de strijd is niet voor niks!! En het is fijn en nodig om daar af en toe aan herinnert te worden. Zonnig weekend gewenst! Jo
Anoniem zei…
Duidelijk en herkenbaarbaar. Prettig dat je dit vandaag op je blog hebt gezet, zeker nu ik een offday heb. Het is zoals het is.
Geniet lekker van het mooie weer. Liefs P.
Hoi Jo, goed om weer even een reminder te krijgen, dan weet je maar weer waar je voor staat.Jij ook een mooi zonnig weekend! Liefs Joke
Hoi P, dus het bericht komt precies op de juiste tijd......maak je offday een dag met een glimlach al is het maar voor jezelf! Liefs Joke
Anneke zei…
Mij heeft het geholpen om de pastels in de hand te nemen en te beginnen kleuren. En er is iets moois uitgekomen (al zeg ik het zelf)!

Joke keer op keer slaag je erin om iets te schrijven waardoor ik weer moed en energie krijg om ervoor te gaan!
Hoi Anneke, Fijn dat ik je kan motiveren!Liefs Joke

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe