Doorgaan naar hoofdcontent

Wisseling van het oude naar het nieuwe

Op de laatste dag van het jaar kijk ik terug, niet alleen op het afgelopen jaar maar ook op de afgelopen jaren. Het voelt alsof er een blok van een aantal jaar afgesloten wordt. Voor velen, en ook voor mij persoonlijk, waarin keuzes gemaakt zijn die nodig zijn om uiteindelijk de stroom en groei verder in te zetten. Veel emoties, onmacht, pijn en woede horen bij deze heftige keuzes die gemaakt zijn of klaar staan om gemaakt te worden. De engelen staan om mij heen terwijl ik de blog schrijf ik voel dat zij veel willen aangeven over loslaten, pijn en verdriet maar nog meer over het nieuwe jaar wat voor ons ligt en wacht op onze stappen en keuzes. Een nieuw jaar zegt engel Amitiel en uiteindelijk is iedere seconden een nieuw jaar maar het is goed om een moment in het jaar te hebben om bewust over te gaan van het oude naar het nieuwe. Bewust te zijn wat heeft het oude mij willen zeggen wat kan ik eruit halen waar kan ik naar kijken en los laten. En zelfs naar het item loslaten kun je aandacht aan besteden om te beseffen dat loslaten het einddoel is, en niet iets waar je zomaar aan begint. Een proces van eerst bewust worden, kijken, voelen, doorleven ervaren, hier iets mee doen dan weer een stap verder bewust worden van de lagen die bewust zijn geworden waar zegt de angst jou? hier aan werken stap voor stap om vervolgens als je zo ver bent dan is loslaten niet een ding wat je moet doen  je bent er zelf naar toe gegroeid ontstaat het vanzelf.
Een nieuw jaar waarin je waarschijnlijk mooie voornemens hebt een jaar waarin je nog niet weet wat er staat te gebeuren. Juist nu is het het jaar van duidelijkheid en hiermee nog meer leven in het nu. Stroom mee op de golven van het leven het aardse leven. Laat het je niet meer vertellen maar ga aan de slag met jou kwaliteiten je talenten, waarvan er een je intuïtie is. Durf jij te gaan staan voor wie je werkelijk bent? Het nieuwe jaar brengt grootsheid mee niet te verwarren met het echo. Engel Gloria staat rechts van mij en wil mee geven dat de mens weer kan gaan genieten van het leven van de zon van zijn/haar ingebouwde vrolijkheid en lichtheid. Engel Jezuel geeft aan, vertrouw op je innerlijke motor je raadgever, je ziel. Vertrouw op de maan, de zon de aarde en het Goddelijke. Vertrouw op wie jij werkelijk bent!  Maria Magdalena staat in het midden van mijn werkkamer en zij heeft haar handen gevouwen straalt  met haar serene glimlach kracht uit. Hiermee zegt ze ' ik help je te gaan staan voor wie jij werkelijk bent, licht, liefde en kracht' ! Aartsengel Michael staat achter mij, ik voel zijn sterke energie waarmee hij mij iedere dag weer beschermd. De liefde is in het nieuwe jaar zo belangrijk, liefde voor het zelf  maar nog meer de liefde voor elkaar.  Jullie gaan van het ik naar het wij en dit is al in het afgelopen jaar ingezet maar in jullie nieuwe jaar op aarde gaat dit nog meer stromen. Openstaan voor elkaar, delen en zorgen het hoort bij het grotere collectieve plan, bij eenheid. De lichtwerkers onder jullie hebben dit in hun systeem en hebben hier erg veel moeite met het ik cultuur. Zij hebben de fundering om te gaan bouwen naar het wij. Zij hunkeren naar eenheid daarom zijn zij op aarde om de hunkering om te gaan zetten naar bewust worden van het wij. De lichtkinderen komen nu binnen gevolgd door Adame, het ontroerd mij altijd weer als zij binnen komen. Kinderen staan voor onbezorgdheid, onschuld en onvoorwaardelijk. De kinderen van het licht op aarde komen steeds meer in zicht. 2019 zal in dit opzicht ook een belangrijk jaar zijn. Kortom een jaar waarin jullie gaan staan voor wie je werkelijk bent, licht, liefde en kracht! als je hiervoor kiest natuurlijk.
De blog is wat langer geworden dan dat ik in gedachten had:) doe er iets mee of anders laat het los. Je weet mijn motto is, zoek je eigen waarheid! Misschien wel het thema voor 2019!
Met extra aandacht voor de dieren om ze niet alleen te laten en zeker niet naar buiten te gaan rond 24.00 uur wens ik je een mooie wisseling van het oude naar het nieuwe!
©  Bovenstaand artikel mag worden gebruikt mits in zijn geheel en met de volgende bron vermelding: www.spiritueelbegeleider.blogspot.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe