Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe maan 6 maart 2019


17:05 uur. Na de winterrust stijgt de temperatuur, wordt het licht sterker en zorgt ook het regenwater voor groei. ‘Kiemkracht’ is dan ook het thema dat bij deze maan hoort. Net als de nieuwe maan een tijd van inkeer is, speelt zich in de natuur de eerste ontwikkeling van zaden en knoppen ook van binnen af. De energie is nog grotendeels naar binnen gericht, daar waar alles perfect geordend is, maar weet wanneer het de tijd is om de groei naar buiten toe door te zetten. Zo is het bij ons ook: alle wijsheid en weten ligt in onszelf besloten. Soms helpen impulsen van buitenaf om innerlijk verder te ontwaken, maar perfectie en zielen fluister zijn altijd al een deel van jouw binnenwereld. Het grote is opgebouwd uit het kleine, beide zijn één – het hele universum zit in ons. Ga bij jezelf naar binnen en vind het stilte punt. Voel hoe je verbonden bent met Al. Voel waarnaar jouw energie uitgaat; wat wil je het liefst laten uitgroeien? Geef je energie aan die plannen waarvoor je passie voelt en waarvan je weet dat ze een kans van slagen hebben. Word je ook bewust wat jij nodig hebt in deze tijd, zodat je niet te veel energie verliest door er steeds maar voor anderen te zijn.
De nieuwe maan staat in Vissen. De Maan in dit waterteken geeft ontvankelijkheid en grote gevoeligheid, bijvoorbeeld om stemmingen van de omgeving aan te voelen, maar ook om contact te maken met de Andere Wereld. De neiging om (weg) te dromen is groter, evenals de voorliefde voor al wat romantisch is. Het kan een aandachtspunt zijn deze dagen om de realiteit niet uit het oog te verliezen. Ook als het gaat om teleurstelling is het belangrijk je niet meteen helemaal ontmoedigd te voelen. Mercurius staat eveneens in Vissen en kan innerlijke strijd veroorzaken tussen logica en gevoelszekerheid. Als je beseft dat het hart ook over ‘hersencellen’ beschikt en dat er van daaruit informatie naar het brein wordt gestuurd, kun je wellicht gemakkelijker vertrouwen op de wijsheid van je hart. Vertrouw op wat je aanvoelt, ook als je er geen verstandelijke verklaring voor kunt geven.
Door de samenstand van de Maan met Neptunus is dit een extra Vissige nieuwe maan. Voor je het weet is er weer een uur verstreken terwijl je wegdroomde op de bank, of dwaal je liever door de natuur dan dat je een deel bent van de harde materiële wereld. Let extra goed op je dromen, want deze kunnen voorspellend zijn of diepe inzichten geven. Zowel dag- als nachtdromen kunnen een nieuw zielsverlangen of een andere zienswijze onder je aandacht brengen.
Mars maakt spontaan en vastberaden, geeft je de moed om te handelen vanuit je gevoel. Als je je bewust bent van de ideeën of dromen die in jou leven, kun je er werkelijk stappen aan verbinden. Saturnus is de glazuur van nuchterheid op de droomtaart, waardoor je een goed gevoel hebt voor wat haalbaar is en in verbinding blijft met je eigen ritme. Geef toe aan de behoefte om in je eigen rustige omgeving met toewijding te werken aan wat jij het liefst wilt laten groeien de komende tijd.
©Tekst Petra Stam

Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe