Doorgaan naar hoofdcontent

Turkoois en paars




Een van mijn favoriete is deze kleuren combinatie turkoois met magenta/ paars. Er zijn natuurlijk een aantal betekenissen van deze kleuren maar ik volg mijn eigen natuur en ervaar liever zelf wat deze kleuren voor mij of met mij doen.
Paars/magenta verbind mij met de straal/energie van Saint Germain en hiermee de violette vlam. Paars schenkt mij oer-vertrouwen en is gericht op het derde oog chakra zuiver zien, gericht op waarheid en niets anders dan de waarheid.
Het verbind je ook met de centrale zon  in het 17 chakra bewustzijn en het 13de 19de en 20ste chakra in het 22 chakra systeem en we gaan ons opmaken voor het 33 chakra systeem dus begrijp je dat je nog gevoeliger wordt.
Turkoois verbind mij met Atlantis/Lemurie dolfijnen/walvissen matrix, de zee, de verbinding met een diepere/hogere energie. Thymus/keel chakra het 9de en 20ste chakra in het 22 chakra systeem.  Telepathische /communicatie, overdracht, waarheid vanuit de hoogste orde. Liefde op een hoger niveau. In deze kleuren zijn ook roze, blauw en groen waar te nemen en het schenkt mij een niet definieerbaar kleur zoals parelmoer of het prachtige licht van opaliet of labradoriet en dit intrigeert mij enorm. Als ik mee reis met de engelen en lichtmeester dan kom ik in prachtige gebieden waar ik deze bijzondere opaliserende nuances tegenkom en  het is niet in woorden uit te drukken hoe bijzonder dit is. En zo zie je hoe paars en turkoois mij in ieder geval iets anders laat zien. De kleur laat zich zien in de fase waarin je zit en zal je de waarheid schenken....


Paars is blauw en rood of rood en blauw. Paars is koninklijk, keizerlijk maar ook een kabinet. De kleur paars is magisch, mystiek. Paars is de kleur van rouw en de dood maar paars is ook creatief en gevoelig. Paars is mode, luxe maar paars is vooral vrouwelijk en passioneel.

Magenta beïnvloedt het geheel van iemands persoonlijke ontwikkeling en spirituele bewustzijn. Met die bleke nuance van roze staat magenta bekend als de kleur die bij onvoorwaardelijke liefde hoort. Het spirituele doel van een magenta persoon zou moeten zijn de volledige integratie van alle facetten van de persoonlijkheid in de ziel, zodat hij of zij werkelijk eenheid kan ervaren. 

Turkoois markeert de poort naar uw spirituele kant en het begin van uw zoektocht naar spiritualiteit. Als u uw zoektocht begint, is de spirituele energie als een klein vonkje dat begint te groeien, tot u uw einddoel van spirituele verlichting bereikt. Wanneer u dat stadium in uw ontwikkeling eenmaal bereikt hebt, hebt u uw lagere chakra-energie omgezet naar een hogere spirituele energie en zult u voortdurend in spirituele bewustzijn leven.
©Joke Slagmolen


Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe