Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom Weegschaal



De equinox van 22 september komt ook op hetzelfde moment dat de zon verschuift in de energie van weegschaal. Weegschaal vertegenwoordigt een zeer creatieve tijd waar schoonheid, vreugde en kracht zich markeren. Weegschaal gaat ook over partnerschap en in staat zijn om evenwicht/ balans te vinden.
Hieronder nog veel meer over de weegschaal.

Sterrenbeeld Weegschaal

Weegschalen zijn de diplomaten van de sterrenbeelden. Ze hebben de mogelijkheid om dingen vanuit het perspectief van een ander persoon te zien. Zij zijn degenen die dingen altijd goed willen maken en hun leven is harmonieus en in balans.
Ze hebben een fascinerende charme, een elegante smaak en zijn erg gemakkelijk om vrienden mee te worden. Niet alleen vanwege hun enthousiasme, maar ook omdat ze graag mensen tevreden stellen en door hun relaxte aard.
Weegschalen zijn zeer goede luisteraars en erg kalme mensen, ze verwachten echter wel bewondering. Weegschalen zullen een groep mensen bij elkaar halen, zorgen dat iedereen vrienden wordt en daarna er voor zorgen dat ze in het midden van deze hele groep staan. Ze houden van de aandacht en van de bewondering van de mensen die ze bij elkaar brengen.
Weegschalen zijn zeer intelligent, maar vaak verbergen ze dit achter hun lakse uiterlijk. Ze drukken hun intellect uit via hun creativiteit; de meeste zijn betrokken bij een artistiek- of creatieve hobby. Veel mensen vergissen zich in hoe slim weegschalen wel niet zijn. Wanneer iemand het brede scala aan interesses en hobby’s van een Weegschaal ziet, dan lijkt hun intellect meer dan vanzelfsprekend.
Weegschalen houden van afwisseling en verschillende situaties. Ze zijn blij met veranderingen. Weegschalen houden van luxe, ze zullen erg veel geld uitgeven en henzelf omsingelen met prachtige dingen. Soms lijkt het wel alsof ze altijd klagen over hun uiterlijk. Ze houden van alles dat chique en groots is. Weegschalen werken hard om andere mensen tevreden te stellen.




Weegschaal en Vriendschap:

Weegschalen houden van spanning, nieuwe situaties, avontuur en het ongewone. Ze worden vrienden met allerlei soorten mensen en ze zijn altijd bereid om iets nieuws en spannends te proberen. Weegschalen kunnen geweldig goed met mensen omgaan; iedereen is dol op een Weegschaal.
Het draait allemaal om partnerschappen en groepen. Weegschalen zijn de lijm die een groep samenhoudt, omdat zij verantwoordelijk zijn voor het behouden van de harmonie en de vrede. Weegschalen hebben de kunst van relaties in de vingers; niet alleen romantische relaties, maar ook zakelijke-, persoonlijke- en familierelaties. Niemand heeft zo veel begrip voor het standpunt van een ander dan een Weegschaal.

Weegschaal Temperament:

Weegschalen hebben uitstekende instincten en intuïties, echter vertrouwen ze deze meestal niet genoeg. Weegschalen zijn vaak onderpresteerders vanwege hun lakse houding. Dit betekend niet dat ze altijd lui zijn, ze zullen echter alleen de dingen doen die hun kant op komen. Ze willen niets zo erg dat ze er voor zullen strijden.
Het enige moment waarop een Weegschaal sterrenbeeld zich meestal zal laten horen is wanneer een situatie oneerlijk is. Het enige moment waarop een Weegschaal zich absoluut zal laten horen is wanneer een situatie die betrekking heeft op henzelf oneerlijk is. Ze hebben nu eenmaal respect en eerlijkheid nodig.
De Weegschaal heeft tenslotte zo veel voor andere mensen gedaan dat ze ook wel wat eerlijkheid verdienen, toch? Wanneer dit probleem zich voordoet, zal de Weegschaal zich erg moedig gedragen.

Weegschaal Onafhankelijkheid:

Weegschalen zijn graag onder de mensen, ze draaien helemaal om partnerschap en groepen. Ze zijn het gelukkigst wanneer ze rond andere mensen zijn en wanneer andere mensen hun werk doen. Ze zijn lui, maar houden echter van een chique omgeving en een net decor.
Deze twee extremen raken meestal uit balans, de alleenwonende sterrenbeeld Weegschaal kan dan ook een zeer rommelig huis hebben of een extreem netjes huis. Ze kunnen onafhankelijk zijn, ze hebben het intellect en zijn hier vanbinnen volledig tot in staat. Maar vaak is een Weegschaal liever afhankelijk van een ander, vooral omdat het makkelijker is.

Weegschaal Diep van Binnen:

Weegschalen verbergen of verdraaien soms hun eigen gevoelens om zo de orde en vrede in de groep te bewaren. Het resultaat hiervan is dat ze soms niet weten wat hun ware gevoelen zijn omdat ze iedereen blij proberen te maken. Andere mensen kunnen dit zien, dat is dan ook de reden waarom Weegschalen bekend staan als besluiteloos.
Een Weegschaal sterrenbeeld kan van binnen erg onzeker zijn, ze hebben soms een laag zelfvertrouwen en zijn altijd op zoek naar iets dat ze compleet maakt. Dit is nog een reden waarom ze sociale vlinders zijn, het is een onbewuste poging om een gemis via andere mensen te zoeken. Doordat de Weegschaal iedereen tevreden probeert te stellen, weten ze vaak niet wie ze van binnen zijn.
Weegschalen hebben erg behoefte aan liefde en goedkeuring, ze zullen altijd dingen doen voor anderen en hebben moeite met het zeggen van ‘nee’ of ‘ik heb het te druk’. Ze willen altijd laten zien hoe aardig ze zijn; dit bouwt langzamerhand afkeer en een negatief zelfbeeld op.
De twijfelachtigheid van een sterrenbeeld Weegschaal wordt veroorzaakt door angst, ze vrezen dat één verkeerde beslissing alles rond hen heen zal laten instorten. Maar zo werkt het leven niet, de Weegschaal die doorheeft dat het leven ups en downs heeft zal veel minder emotioneel zijn. Niet zo streng zijn op hemzelf/haarzelf en daardoor een veel gelukkiger persoon zijn.
©Bron tekst weegschaal www.allesterrenbeelden.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Betekenis van de vlinder en Ooievaar volgens de engelen

Vlinders ze zijn massaal weer om me heen ze raken me zelf even aan terwijl ze langs of om me heen fladderen. Ik zie tijdens een fietstocht samen met onze hond Bo een bewoond ooievaars nest, drie jongen zie ik staan in het mooie grote nest. het lijkt me te betoveren ik kan heel dichtbij komen en zie tegen de mooie blauwe hemel de ooievaars en heel veel licht om dit nest. Ik zie de engelen en de natuurwezens dit nest beschermen. het is een heel bijzondere schouwspel het grote ronde nest op een hoge paal reikend naar de prachtige hemel het leven gegeven omringden en gekoesterd door het hoogste licht. En gevoed door het licht zegt Ischmael hij staat ineens me. Het raakt me diep zeg ik tegen Ischmael.Ook hier fladderen de witte vlinders ineens om me heen. Zelfs Bo wordt verwelkomt door de vlinders, hij ziet het niet goed meer doordat hij nog maar weinig zicht heeft met  ë ën oog het andere oog is helaas blind. Ooievaar staat voor nieuw geboort

De betekenis van witte veertjes op je pad

Kom je ze ook wel eens tegen en vaak op onverwachte momenten of plekken? mooie witte veertjes, klein groot wit of zelfs met mooie kleuren. De witte veertjes zeggen je vaak iets over de situatie waar je in zit of bevestigen iets waar je over loopt te piekeren of je hebt een vraag gesteld aan de engelen met de veer geven ze je een teken. Soms heb je geen vraag gesteld of weet je eigenlijk niet zo goed waarom je op dezelfde dag veertje tegen komt. Het eerste wat in je op komt of de persoon waar je als eerste aan denkt is vaak het teken van het veertje, een groet ze laten weten dat ze er zijn, een duw in de rug, troost enz. De veertjes kunnen je ook aanmoedigen een andere keus te overwegen of je adviseren in een bepaalde situatie. De veertjes zeggen ook vaak dat de engelen bij je zijn en dat je niet zo moet twijfelen. Grote veren zeggen vaak iets over de afstemming op indianen, sjamanen, wijsheid en rituelen. De kleuren in de veer zeggen iets over de engel. Deze specif

Boodschap van de Vlinders en de Libelle

Vlinders, ze zijn in grote getale aanwezig. Eerder schreef ik hier al over. De witte vlinder danst om mij heen. Raakt me even aan en vliegt weer weg. Als ik zit te schrijven zie ik in mijn ooghoeken een vlinder tegen het raam fladderen. Als ik op kijk lijkt het of de vlinder me begroet en fladdert dan weer weg. De vlinder tovert een glimlach op mijn gezicht. Vandaag geniet ik van de zon ik zit een , voor mij, belangrijk stuk te lezen en de vlinder komt voorbij, tikt me aan en vliegt door naar de petunia die nog altijd mooi in bloei staat. Ik begrijp wat je komt vertellen vlinder! Het is een bevestiging dat het goed is. Dan kijk ik op en zie drie prachtige libelle om de petunia vliegen. Libelle, Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. Als een schepsel van wind staan zij voor veranderen. Als een schepsel van water vertegenwoordigen zij 'een droom'. Andere symbolische betekenis die verband houden met libelle zijn welvaart, kracht, moe